Publicitate

Planuri de marketing

Publicitate

Puneti-va in situatia clientilor dumneavoastra. Stiti de ce va cumpara produsele sau serviciile? Pretul dumneavoastra este potrivit? Reduceti pur si simplu pretul intre 20% si 30% ori de cate ori clientii o cer sau bilanțul devine infricoșator? Ati stabilit o piata tinta sau un plafon de vanzari pentru urmatoarele 12 luni?

Nu aveti nevoie de grafice complicate sau consultanți scumpi pentru a dezvolta un sistem de marketing eficient. Dar aveti nevoie de un plan. Un plan de marketing va ofera o harta care va poate conduce actiunile si va poate arata drumul. Un plan de marketing va poate ajuta sa:

Identificati ce clienti reprezinta perspectiva cea mai buna pentru dumneavoastra.

Evaluati datele despre companie in functie de industria si piata dumneavoastra.

Sa urmariti rezultatele pentru a invața ce funcționeaza si ce nu.

Fara un plan, ati putea sa va miscati repede, dar s-ar putea sa va indreptati in directia greșita. Aici sunt cinci pasi pentru a dezvolta un plan de marketing strategic si practic.

Pasul 1: Pozitionati-va produsul

Multi oameni de afaceri nu fac o buna diferentiere intre promovare, publicitate si relatii publice. Acestea sunt caile mesajului sau campaniei, nu marketingul ca atare. Cele patru caracteristici ale marketingului sunt:

- Produsul: Trebuie sa aveti produsul sau serviciul potrivit cu piata dumneavoastra.

- Pretul: Trebuie sa vindeti produsul sau serviciul dumneavoastra pentru o suma care sa spuna clientilor vizati ca este o afacere buna.

- Promovarea: Trebuie sa creati o perceptie adecvata prin multiple canale de comunicare, incluzand afise, e-mailuri, pliante, brosuri si carti postale, spoturi TV si radio, anunturi in ziare sau reviste, pe Internet si altele.

- Locul: Trebuie sa distribuiti produsul dumneavoastra in locurile in care clientii vizati il pot gasi cu usurinta.

Daca puteti pune produsul sau serviciul potrivit la pretul potrivit in fata clientului potrivit, ati reusit. Tineti minte ca nu vanzarile masive sunt cheia succesului. Profitul este. Scopul marketingului este sa genereze interes si recunoastere, care vor duce catre vanzarile ce pot propulsa profitul. Acesta este motivul pentru a crea o strategie. Doriti sa modelati mesaje convingatoare pentru clientii vizati. De asemenea, doriti mesaje care sa promita doar ceea ce oferiti cu adevarat.

Pasul 2. Explorati-va potentialul creativ

Pentru a defini marketingul potrivit pentru compania dumneavoastra, stabiliti tedinte de brainstorming cu consilierii dumneavoastra de incredere: familia, prietenii, personalul sau alti profesionisti. Întalnirile pot fi mese neformale sau intalniri oficiale in afara firmei. Doar sa stati departe de telefoanele care suna. Nu va asteptati sa terminati totul intr-o singura intalnire. La aceste sedinte, cautati raspunsuri la urmatoarele intrebari:

- Cui vindeti?

- De ce au nevoie clientii?

- Prin ce e special produsul sau serviciul dumneavoastra, fata de cel al concurentei?

- Ce tehnici de marketing vor face produsul dumneavoastra remarcat?

- Cand si cat ar trebui sa faceti eforturi de marketing?

- Unde doriti sa ajunga compania dumneavoastra peste un an?

Poate ar trebui sa inregistrati aceste intalniri si sa extrageti cele mai bune idei si sugestii. Începeti prin a lua notite. Descrieti starea si marimea locului dumneavoastra pe piata, cum vor functiona vanzarile si distribuția, clientii vizați - varsta, venitul, locurile si modurile de achiziție - si cum se plaseaza produsele dumneavoastra in comparatie cu cele ale competitorilor.

Pasul 3: Ascultati parerile clientilor

Trebuie sa stiti cum reactioneaza clientii la calitatea si pretul produselor dumneavoastra, la servicii si livrare, imagine si marca - pe scurt, tot ce influenteaza decizia lor de a cumpara.

Pentru a afla ce gandesc clientii, intrebati-i. Faceti un sondaj unora dintre clientii existenti precum si celora pe care i-ati dori drept clienti. Dati telefoane personal sau trimiteti-le chestionare prin e-mail sau carti postale. Adaugati si bonusuri pentru a stimula participarea, de exemplu reduceri sau monstre gratuite.

Oamenii de afaceri sunt deseori surprinsi de ceea ce spun clientii. De exemplu, o firma a invatat dintr-un chestionar ca receptionistii sai erau ursuzi cu clientii la telefon. Cum sa afli daca nu intrebi clientii?

Pe baza a ceea ce ati invatat, pregatiti o analiza SWOT care sa descrie afacerea dumneavoastra in noi perspective:

- Puncte tari (strenghts): Ce face ca afacerea dumneavoastra sa prospere?

- Puncte slabe (weaknesses): Unde este afacerea vulnerabila?

- Oportunitati (opportunities): Ce conditii sau segmente de piata pot duce catre dezvoltare?

- Amenintari (threats): Cum va faulteaza competitorii? Ce poate ameninta succesul?

Pasul 4: Schitati planul

-Acum ca aveti o privire de ansamblu asupra conditiilor pietei si a clientilor, puteti alcatui planul. Acest plan nu trebuie sa fie un document formal, dar ar trebui sa fie destul de bine conturat pentru a fi impartit personalului sau consultantilor externi si pentru a va referi la el mai tarziu. Planul trebuie sa contina:

- Un sumar al pozitiei dumneavoastra pe piata si al scopurilor.

- O definitie a ceea ce va asteptati sa realizati intr-o perioada de timp specificata. De exemplu: "Vom vinde 150 unitati pana la inceputul celui de-al patrulea semestru."

- O lista a pietelor tinta, incluzand segmente si arii de nisa.

- O strategie potrivita pentru fiecare segment sau piata.

- Cheltuieli, resurse si modul in care vor fi alocate.

- Canale de marketing. Aici alegeti ce tipuri de materiale de marketing si de vehicule de distributie veti folosi pentru a atrage clienții vizati, incluzand pliante, carti postale, marketing prin e-mail, liste de noutați, site-uri Web si altele.

- Strategii competitionale. Cum veti raspunde competitorilor; de exemplu, daca un competitor scade preturile?

Pasul 5: Urmariti rezultatele

Includeti metode de evaluare in planul dumneavoastra. Folositi aceste metode pentru a realiza daca efortul dumneavoastra de marketing da rezultate sau ar trebui sa va reganditi abordarea. Calculati categoria si costul comunicatiilor de marketing si comparați-le cu un set specific de vanzari prevazute.




Publicitate
Sesizeaza neregula